RAAW_by_Trice_Sea_Silk_

Millennials kiezen massaal voor ECO chic, de beauty trend van 2021

Gezond eten en gezond leven is van alle tijden, maar het blijkt dat jongeren dit nog een stukje serieuzer nemen. Ja het verbaasde mij ook. Met twee puberdochters in huis (en af- en toe aanhang) ook wel Generatie Z (1995 -2010) , hoor ik regelmatig; gaan we vanavond naar de ‘Golden Arches’ of eten we pizza? En nee…..alsjeblieft geen broccoli!

Generatie Z kiest voor een duurzame ‘lifestyle’

Toch kiest meer dan de helft van Generatie Z (1995 – 2010) niet alleen voor gezond eten. Ze kiezen voor een ‘nieuwe’ levensstijl die zich uit in; gemak (tijd is winst), groen (milieu is belangrijk), plastic-free, vegan en cruelty-free (dierenwelzijn) en online shoppen (e-commerce). Vegan is een ‘hot’ item, ze zijn erg ‘allergisch’ voor zaken als onrechtvaardigheid in omgang met dieren en het milieu. En terecht! Deze generatie is de eerste generatie die volledig digitaal is opgegroeid en gaat de komende jaren het winkelbeeld bepalen voor 40% van de markt.

Millennials kiezen voor ECO Beauty

Ook onze doelgroep is groeiende en betrekkelijk jong. Tussen de 25 en 34 jaar, de Millennials (1980 – 1995). Kritische vragen krijgen wij bijna dagelijks over de inhoud van onze producten of verpakking. Er vormt zich een nieuwe community die in opstand komt tegen de massale ‘krachtpatsers’ en monopoliespelers in de cosmetica industrie. Millennials zijn op zoek naar kleinschaligheid, duurzaamheid en betrokkenheid in ECO- luxe beauty producten met pure ingrediënten uit exotische landen. Natural soapbars zoals die van Laouta en Kushboo Soaps zijn ‘trendy’. Aluminiumvrije deodorants van Salt & Stone, Agent Nateur en Likami idem met superfoods, zoals noten, planten, bloemen en kruiden als oplossing voor een gezonde en mooie levensstijl. Pure oliën voor lichaam en haar, koudgeperst en met pipet (dosering) in glazen fles (duurzaam). Dicht bij de bron, de natuur en niet schadelijk voor mens, dier en het milieu. Transparantie aan ingrediënten in een chique verpakking is ECO-chic! En daarmee is een nieuwe trend geboren.

Onbekend maakt onbemind

De zogenaamde ‘patat’ generatie oftewel Generatie X (1961 – 1980) is nog niet zo ver. Opgegroeid met Greenpeace herkent en erkent deze generatie dat het ‘anders moet’ maar kiest langzaam voor een bewuste keuze in ‘natuurlijke huidverzorging’. Merkentrouw en merkidentiteit staan hoog aangeschreven. De beleving om een product te zien, te ruiken en te voelen blijft voorlopig nog belangrijk. De markt voor natuurlijke huidverzorging en dan met name de ‘niche’ staat nog in de kinderschoenen,slechts 6%. Ondertussen is er geen ontkomen aan.

Groen, duurzaam, Eco friendly – of je nu wilt of niet, de verandering is aan het komen. En gek genoeg zijn het niet de grote spelers die bepalen, maar vindt de verandering plaats over de hele wereld met gelijkgestemden in kleine community’s. Betrokkenheid van lokalen boeren en haar inwoners, biologische teelt, fair prices en een duurzame keten waar iedereen profiteert van een ‘mooiere’ toekomst voor onze planeet – is meer dan ooit Topic!

Get Natural brengt alleen het beste aan natuurlijke huidverzorging from around the Globe. De mooiste merken die de ware geheimen vertellen voor een mooie en gezonde ‘lifestyle’. Make the change and start today!

Mirjam Blad | Get Natural

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Shopping cart

0

Geen producten in je winkelmand.